Επίθεση κατά της κυβέρνησης, στον τομέα των δημοσίων έργων, έκαναν ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα και βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μαγκριώτης, μαζί με το γραμματέα της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Α΄ Θεσσαλονίκης, Χρήστο Παπαστεργίου. Ανέλαβαν να αποδομήσουν το λόγο του κ. Καραμανλή. Διάλεξαν τον τομέα των δημόσιων έργων και παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου με θέμα τις καθυστερήσεις στα έργα αυτά(Εγνατία Οδός, Ολοκλήρωση εξωτερικής περιφερειακής, «Υποθαλάσσια», Μετρό, Αεροδρόμιο Μακεδονία).
Ειδικά για το θέμα της Εγνατίας οδού, που δόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία, ο κ. Μαγκριώτης υποστήριξε πως «στο τμήμα Παναγιά – Γρεβενά, ήδη έχουν καταγραφεί 17 ατυχήματα». Έκανε λόγο για «πίεση προς τους κατασκευαστές να παραδοθούν (σ.σ. τα τμήματα), λίγα εικοσιτετράωρα πριν τις εκλογές». Τόνισε πως αυτό «ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνο για την ποιότητα των έργων».
Ο κ. Μαγκριώτης ζήτησε από την κυβέρνηση «να ζητήσει συγγνώμη και να δώσει άμεσες και σοβαρές λύσεις». Θύμισε πως το ΠΑΣΟΚ δημιούργησε «τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την υλοποίησή του». Μίλησε για καθυστερήσεις, τονίζοντας πως «παρ’ όλες τις δεσμεύσεις του κ. Καραμανλή προεκλογικά το 2007, πως μέσα στο 2008 θα ολοκληρωθεί ο βασικός οριζόντιος άξονας και οι τρείς κάθετοι άξονες της Εγνατίας(Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο), το 2008 έχει φύγει και πριν το 2010 δεν προβλέπεται να ολοκληρωθούν».
Έκανε καταμέτρηση του τι παρέδωσε το ΠΑΣΟΚ στη Νέα Δημοκρατία και υποστήριξε πως η κυβέρνηση, ενώ η ολοκλήρωση του οριζόντιου άξονα ήταν προγραμματισμένη για το 2006, «την ετεροχρόνισε για το 2008». Πρόσθεσε πως «η ολοκλήρωσή της δεν αναμένεται ούτε το 2009».
Υποστήριξε πως «ακόμη χειρότερη είναι η πραγματικότητα με τις άλλες συνδέσεις της Εγνατίας με τις Βαλκανικές χώρες. Υπάρχουν νομοί, όπως η Φλώρινα ή Πέλλα και η Δράμα, από τους οποίους δεν περνά η Εγνατία και επειδή δεν έχουν σύνδεση μαζί της έχουν απομονωθεί περισσότερο, δεν έχει κατασκευαστεί κανένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών(ΣΕΑ), οι ρυθμοί παράδοσης δεν ξεπερνούν τα 50χλμ. ανά έτος». Πρόσθεσε πως η κυβέρνηση «καταστρατήγησε, κυρίως τον τελευταίο χρόνο, τους κανόνες της ορθής κατασκευαστικής πρακτικής και τις προδιαγραφές των μελετών» κι «έχει υποβαθμίσει την ποιότητα της κατασκευής, πιέζοντας τους κατασκευαστές να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργου στις ημερομηνίες που εξήγγειλε».
«Στην αγωνία τους να παραδίδουν κάθε δύο- τρεις μήνες έστω και 3-4 χιλιόμετρα, για λόγους προπαγάνδας, δεν κατασκευάζουν όλα τα συστήματα ασφαλείας που απαιτούνται», κατήγγειλε. Κι έφερε το παράδειγμα της σήραγγας Δρίσκου και την έλλειψη φραχτών ασφάλειας των Οδικών Αξόνων.
Επίσης, για την εξωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε, ότι είναι απαραίτητο έργο και έπρεπε ήδη να είχε αρχίσει η κατασκευή της. «Η Εξωτερική Περιφερειακή και οι συνδέσεις της με το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, όπως και με την Χαλκιδική, θα πρέπει να λύνουν προβλήματα αντί να δημιουργούν. Γι’ αυτό απαιτείται ανοιχτή δημόσια διαβούλευση, διασφάλιση της δημόσιας χρηματοδότησης και επιλογή, συναινετικά των βέλτιστων λύσεων. Διαφορετικά δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα έργο», υποστήριξε.
Τα εντός πόλης έργα
Ειδικά για την υποθαλάσσια αρτηρία, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε, πως 2,5 χρόνια μετά την κύρωση της σύμβασης στην Βουλή, το έργο παραμένει στον αέρα με πολλές αβεβαιότητες.
«Ζητάμε να υπάρξει δημόσια διαβούλευση, στη Θεσσαλονίκη πριν από οποιαδήποτε απόφαση της κυβέρνησης. Ζητάμε να αναζητηθούν οι καλύτερες οικονομικές, περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές λύσεις», τόνισε.
Για τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία, αφού χαρακτήρισε «μεγάλο και σημαντικό έργο την αναβάθμιση του νέου αεροσταθμού», υπογράμμισε πως η κυβέρνηση «ούτε στα λόγια πλέον δεν αναφέρεται στο έργο αυτό». Όπως υποστήριξε, για την κατασκευή του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων πέρασαν περισσότερα από 3,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης κι έχουν εκτελεσθεί εργασίες συνολικής δαπάνης μόλις 32 περίπου εκ. € κι υποστήριξε ότι κινδυνεύουν οι διασφαλισμένοι κοινοτικοί πόροι από το Γ ΚΠΣ.
Σχετικά με το μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Μαγκριώτης υποστήριξε πως έχουν περάσει 38 μήνες από τους 79 του χρονοδιαγράμματος κατασκευής της βασικής γραμμής των 9,6 χιλιομέτρων και δεν έχει κατασκευαστεί περισσότερο από το 8% του έργου. Για την επέκταση προς την Καλαμαριά είπε πως το έργο «δεν έχει μελετητική ωριμότητα, ούτε έχει και διασφαλισμένους πόρος και γι’ αυτό στην καλύτερη περίπτωση δεν πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή του πριν από το 2011».
Όσον αφορά τις επεκτάσεις προς την Σταυρούπολη και το Κορδελιό, για τον πολιτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ «όλα είναι σκέτη προπαγάνδα. Δεν υπάρχουν ούτε μελέτες, δεν έχει δεσμευτεί από την κυβέρνηση ούτε ένα ευρώ μέχρι το 2015».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου