Βολές σε βάρος των υπόλοιπων κομμάτων της αντιπολίτευσης, εξαπέλυσε η γενική γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, κατά την διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε το μεσημέρι της Δευτέρας 1 Ιουνίου 2009, σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης. Η κ. Παπαρήγα κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ ότι χρησιμοποιεί βρώμικα μέσα, προκειμένου να συσπειρώσει τους ψηφοφόρους του και να μην έχει διαρροές προς το ΚΚΕ ενώ επέρριψε ευθύνες και στον Συνασπισμό ότι συμμετέχει ενεργά στην προβοκάτσια που βρίσκεται σε εξέλιξη, σε βάρος του Περισσού.
«Παραπλανητικά» χαρακτήρισε η γενική γραμματέας της Κ.Ε. του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, τα διλήμματα που θέτουν τα δύο μεγάλα κόμματα, ενόψει των ευρωεκλογών. Όπως τόνισε, κατά την διάρκεια της συνέντευξης, η αντιπαράθεση μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θα συνεχιστεί μέχρι και τις εθνικές εκλογές.
Η κ. Παπαρήγα υπογράμμισε ότι η προβοκάτσια σε βάρος του ΚΚΕ βρίσκεται σε εξέλιξη ενώ κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ, ότι χρησιμοποιεί βρώμικα μέσα, προκειμένου να συσπειρώσει τους ψηφοφόρους του και να μην έχει διαρροές προς το ΚΚΕ.
Η γ. γ. της Κ. Ε. του ΚΚΕ εξέφρασε τη διαφωνία της για τα περί «πράσινης ανάπτυξης» και παρουσίασε τις θέσεις του κόμματος της για το περιβάλλον. "Η αρχή της ΕΕ «Ο ρυπαίνων πληρώνει» στο όνομα της οποίας πίνουν νερό τα κόμματα του ευρωμονόδρομου και οι πολυποίκιλες «οικολογικές οργανώσεις», όπως αυτοπροσδιορίζονται, επίσης δεν έχει καμιά σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος και κυρίως την κατάργηση της αιτίας που το αναδεικνύει μείζον ζήτημα δίπλα στα μεγάλα και οξυμένα εργασιακά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που ταλανίζουν την εργατική τάξη και τα λαικά στρώματα γενικότερα", είπε.
Ειδικά για το θέμα του Σέιχ Σου, η κ. Παπαρήγα υπογράμμισε: "Μετά την καταστροφή του 63% περίπου της δασικής βλάστησης από την πυρκαγιά, τόσο για την προστασία των εδαφών από διαβρώσεις, αλλά και την αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης, οι δασικές υπηρεσίες του Νομού καθώς και η Ε.Υ.Α.Θ. (πρώην Οργ. Απόχ. Θεσσαλονίκης) προγραμμάτισαν και εκτέλεσαν σειρά αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων στις λεκάνες απορροής και στις κοίτες των χειμαρρικών ρευμάτων στις καμένες περιοχές. Tα παραπάνω έργα είναι ανεπαρκή για τη διασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας της Θεσσαλονίκης. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η σύνταξη μιας Ειδικής Μελέτης Διευθέτησης για κάθε χείμαρρο χωριστά, η οποία αφού προσδιορίσει το αναμενόμενο στερεοφορτίο, θα καθορίσει το είδος και τον απαιτούμενο αριθμό των διάφορων κατηγοριών των φραγμάτων που πρέπει να κατασκευαστούν για την πλήρη αντιπλημμυρική προστασία. Πρόβλημα συνιστά και η πλημμελής συντήρηση του δασικού δικτύου, που οφείλεται στην έλλειψη κονδυλίων. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σταδιακή μείωση των χορηγούμενων πιστώσεων για τη συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου, το οποίο κινδυνεύει πλέον να γίνει σε ορισμένες περιπτώσεις απροσπέλαστο. Όλα τα παραπάνω έργα πρέπει να μελετηθούν και να κατασκευαστούν προσαρμοσμένα στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Η έλλειψη κτηματολογίου οδήγησε στην εμπορευματοποίηση και οικοπεδοποίηση της δασικής γης, κύρια γύρω από τα αστικά κέντρα και τις παραλιακές εκτάσεις. Οι πυρκαγιές αποτελούν μάστιγα και για το νομό Θεσσαλονίκης".
Κατέθεσε, επίσης, προτάσεις για τη λίμνη Κορώνεια, τη ρύπανση του Θερμαϊκού και τον ΧΥΤΑ.
Τέλος, οι θέσεις του ΚΚΕ για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης είναι οι εξής:
* Περιφερειακή οδός: Ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού με άμεση αποπεράτωση όλων των κόμβων εισόδου και εξόδου, προγραμματισμό και διάνοιξη οδών προσπέλασης με στόχο την διοχέτευση της διερχόμενης κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό. Βελτίωση των τμημάτων που παρουσιάζουν προβλήματα.
* Μετρό: η κατασκευή του μετρό να επεκταθεί και για την κάλυψη ευρύτερων περιοχών βόρειων - δυτικών και νότιων – ανατολικών.
* Προαστιακός σιδηρόδρομος: Δημιουργία προαστιακού σιδηρόδρομου που να συνδέεται με τις αστικές συγκοινωνίες σταθερής και μη τροχιάς και να αποτελεί φυσική τους προέκταση, να καλύπτει τόσο τα βόρεια - δυτικά όσο και τα νότια – ανατολικά προάστια, να έχει προοπτικές επέκτασης προς την παραλία του Θερμαϊκού, την Καλλικράτεια και τα Ν. Μουδανιά και τις βιομηχανικές περιοχές, Κιλκίς.
* Υποθαλάσσια αρτηρία: είμαστε αντίθετοι στην πραγματοποίηση της υποθαλάσσιας αρτηρίας γιατί ενώ θα αντιμετωπίζει ελάχιστό μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου, θα περιπλέξει περισσότερο το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και παράλληλα θα αποτελεί ένα εισπρακτικό μηχανισμό για τους «επενδυτές».
* Εξωτερική ανατολική περιφερειακή: Δημιουργία εξόδου της ανατολικής Θεσσαλονίκης προς την ανατολική Μακεδονία από την περιοχή του Χορτιάτη χωρίς να διέρχεται από τον αστικό ιστό και χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
* Αεροδρόμιο: Η επέκταση του αεροδιαδρόμου του αεροδρομίου Μακεδονίας να γίνει με τρόπο που να αντιμετωπίζονται τα περιβαλλοντικά προβλήματα τόσο στην ακτή όσο και στην ξηρά. Να ξεκινήσει μελέτη για αεροδρόμιο σε ευνοϊκότερη θέση που ταυτόχρονα να καλύπτει ευρύτερες ανάγκες της Κεν. Μακεδονίας.
* Λιμάνι: Είμαστε αντίθετοι με την ιδιωτικοποίησή του. Κάθε έργο επέκτασης – αναβάθμισης να μη γίνει με παραχώρηση για εκμετάλλευση σε «επενδυτές».
* Μεγάλες οδικές αρτηρίες: Διάνοιξη όλων των μεγάλων αρτηριών του πολεοδομικού συγκροτήματος, που σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί, ή άλλων που δεν λειτουργούν και παρεμποδίζουν την κυκλοφορία (π.χ. Αγ. Δημητρίου, κτλ).
* Χώροι στάθμευσης: Δημιουργία θέσεων στάθμευσης σε όλη την πόλη με δωρεάν χρήση. Να υλοποιηθούν τα έργα μεγάλων χώρων στάθμευσης χωρίς να αποτελέσουν εισπρακτικό μηχανισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου