Προαστιακό και θαλάσσια συγκοινωνία ζητούν, από τον υπουργό Μεταφορών, Ευρ. Στυλιανίδη, τα μέλη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Ζητούν, ακόμη, δια του προέδρου τους, Μιχ. Ζορπίδη (και ιδιοκτήτη τουριστικού γραφείου), να μπουν τα τουριστικά λεωφορεία στις υπεραστικές συγκοινωνίες.
Αναλυτικά, τα μέλη του ΕΕΘ ζήτησαν τα εξής:
1ον Επιτάχυνση δημόσιων επενδύσεων
Οι επί μήνες υπολειτουργία του λιμένα της Θεσσαλονίκης και η οικονομική κρίση έχουν επηρεάσει σημαντικά το σύνολο των επιχειρήσεων μεταφορών που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη. Οι μεταφορικές εταιρίες της Θεσσαλονίκης είχαν το 2008 μείωση εργασιών της τάξεως του 80%. Η αναστροφή του αρνητικού κλίματος, που οδηγεί σε μαρασμό τον κλάδο, απαιτεί την επιτάχυνση όλων των «βαριών» υποδομών που έχουν εξαγγελθεί τα τελευταία χρόνια. Το ΕΕΘ θεωρεί κομβικής σημασίας την κατασκευή ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου, το οποίο θα τονώσει τον κλάδο των logistics. Το Επιμελητήριο ζητεί να τρέξουν γρηγορότερα οι διαδικασίες για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου έργου που έχει σχεδιάσει ο ΟΣΕ.
2ον Άρση αθέμιτου ανταγωνισμού στις οδικές επιβατικές μεταφορές
Τα τελευταία χρόνια το Ελληνικό Δημόσιο έχει αποδώσει σειρά προνομιών στα ΚΤΕΛ, με αιχμή την επέκταση του μονοπωλίου στις υπεραστικές μεταφορές, ως το 2018, κατά παρέκκλιση της ευρωπαϊκής πρακτικής, ενώ τους δόθηκε η δυνατότητα να λειτουργούν και ως τουριστικά γραφεία. Πρακτικά σήμερα στην αγορά των επιβατικών οδικών μεταφορών επικρατούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς τα ΚΤΕΛ υποκλέπτουν έργο από τα τουριστικά γραφεία, ενώ την ίδια ώρα τα τουριστικά γραφεία δεν μπορούν να εισέλθουν στις υπεραστικές επιβατικές μεταφορές. Ταυτόχρονα έργο υποκλέπτουν και ξένα λεωφορεία, που εισέρχονται νόμιμα στη χώρα μας μεταφέροντας τουρίστες από τις χώρες προέλευσης τους, αλλά κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ελλάδα αναλαμβάνουν και άλλο έργο.
Το ΕΕΘ ζητεί:
-Να απελευθερωθούν οι υπεραστικές επιβατικές μεταφορές, επιτρέποντας το άνοιγμα των λεωφορειακών γραμμών, γεγονός που θα εντείνει τον ανταγωνισμό προς όφελος του επιβατικού κοινού.
-Να εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα απαγορεύει στα ΚΤΕΛ να λειτουργούν και τουριστικά γραφεία, εφαρμόζοντας σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
-Να δημιουργηθεί θεσμικό πλαίσιο με το οποίο να προσδιορίζεται επ’ ακριβώς το μεταφορικό έργο των Δημοσίας Χρήσης τουριστικών λεωφορείων (ολικής μίσθωσης), ώστε να μην υποκλέπτουν έργο του άλλα Δημοσίας Χρήσης λεωφορεία, όπως τα λεωφορεία δήμων και εταιριών.
-Τα Δημοσίας Χρήσης τουριστικά λεωφορεία να υπαχθούν αποκλειστικά στο υπουργείο Μεταφορών.
-Να εισαχθεί σύστημα αστεριών και στα τουριστικά λεωφορεία, όπως γίνεται και σε άλλους φορείς του τουρισμού, ώστε ο καθένας να πληρώνει ακριβώς αυτό που επιλέγει.
-Να εγκριθεί τιμοκατάλογος ώστε να μην καταστρατηγείται η αμοιβή των τουριστικών λεωφορείων.
3ον Ενίσχυση του αεροδρομίου «Μακεδονία»
Το δεύτερο σε μέγεθος αεροδρόμιο της χώρας οφείλει να γίνει ανταγωνιστικό. Τα έργα εκσυγχρονισμού (που ελπίζουμε να ολοκληρωθούν στον ορισμένο χρόνο) πρέπει να συνδυαστούν με την ανάπτυξη νέων δρομολογίων προς την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το σχέδιο παραχώρησης περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και το «Μακεδονία» σε ιδιώτες κινείται στη σωστή κατεύθυνση, υπό την προϋπόθεση ο ιδιώτης να δεσμευτεί ότι θα ακολουθήσει επιθετική εμπορική πολιτική, προσελκύοντας νέα δρομολόγια.
4ον Αποτροπή παράνομων εμπορευματικών μεταφορών
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδας έχει καταγγείλει πολλές φορές στο παρελθόν την παράνομη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα αλλοδαπών μεταφορικών επιχειρήσεων. Μάλιστα η αυστριακή μεταφορική εταιρία GARTNER συνεχίζει να λειτουργεί στην Ελλάδα παρά την σχετική αρνητική γνωμοδότηση του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και παρά την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία απερρίφθη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η προσφυγή της Επιτροπής κατά της Ελλάδας μετά από σχετική καταγγελία της GARTNER για την δήθεν παρεμπόδισή της σε δήθεν συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές.
5ον Επιδότηση θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας
Η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη τη σπουδαιότητα του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, το οποίο θα συμβάλει αποφασιστικά στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού φόρτου (προσελκύοντας επιβάτες από τα ανατολικά προάστια της Θεσσαλονίκης όπως Νεά Μηχανιώνα και Περαία), ενώ θα επανασυνδέσει την πόλη με τη θάλασσα. Θεωρούμε επίσης απαραίτητο να υπάρξει στάση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», δημιουργώντας έτσι μια εναλλακτική οδό μετάβασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο χωρίς την επιδότηση του εισιτηρίου είναι πρακτικά αδύνατη η προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών, που θα αναλάβουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.
6ον Αξιοποίηση αστικής σιδηροδρομικής υποδομής – περιαστικός σιδηρόδρομος
Η αξιοποίηση των απενεργοποιημένων σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται κατοικημένες περιοχές, θα μπορούσε να προσφέρει μια άμεση υπέργεια επέκταση του μετρό. Η γραμμή αυτή θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως έχουν επισημάνει στο παρελθόν συγκοινωνιολόγοι, εξυπηρετώντας περιοχές όπως οι Αμπελόκηποι, η Μενεμένη και το Ελευθέριο Κορδελιό. Παράλληλα η έντονη αστική οικιστική ανάπτυξη στις ανατολικές ακτές της Θεσσαλονίκη (Καρδία, Ρύσιο, Τρίλοφος, Περαία, Μηχανιώνα, Επανομή) αλλά και στον άξονα Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά, απαιτεί την ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου με τελικό προορισμό τη Χαλκιδική. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης, που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, θα δώσει νέα ώθηση στην οικοδομική δραστηριότητα και θα επιτρέψει την ανάπτυξη νέων τοπικών κέντρων, τονώνοντας τις τοπικές αγορές.
Ο υπουργός στο Σιδηροδρομικό Σταθμό
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επισκέφθηκε σήμερα τη Σιδηροδρομική Γέφυρα του Αξιού με αφορμή την ολοκλήρωση του φορέα της γέφυρας, η οποία αποτελεί τμήμα της υπό κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολυκάστρου- Ειδομένης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στην Ελλάδα η οποία κατασκευάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Έχει μήκος 800 μέτρα, πλάτος περ.14 μ., ύψος 40 μ. και διασχίζει τον ποταμό Αξιό στο σημείο της βαθιάς κοίτης του.
Για την κατασκευή της επιλέχθηκε η καινοτόμος μέθοδος «αυτοπροωθούμενου ικριώματος» λόγω του μεγάλου ύψους των βάθρων -άνω των 35 μέτρων. Με τη μέθοδο αυτή κάθε κομμάτι κατασκευάζεται τμηματικά με μεταφερόμενο καλούπι επί της γέφυρας. Έτσι επιτυγχάνεται η κατασκευή σε μεγάλα ύψη, με παράλληλη μείωση του χρόνου και του κόστους κατασκευής. Στην κατασκευή έχει γίνει ειδική πρόβλεψη για αντοχή σε μεγάλες σεισμικές δονήσεις. -
Η κατασκευή του φορέα της γέφυρας του Αξιού ξεκίνησε στις αρχές του 2007. Το τμήμα της γραμμής Πολυκάστρου-Ειδομένης αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2012 με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλε-διοίκηση.
Στη συνέχεια ο Υπουργός εγκαινίασε το νέο Εμπορικό Κέντρο στο χώρο του Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης το οποίο είναι έκτασης περίπου 1500 τ.μ. και θα στεγάσει εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης.
Τα σχέδια εκμετάλλευσης του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης δεν σταματούν πάντως εδώ: ενεργός παραμένει παλαιότερος σχεδιασμός για την αξιοποίηση του συνόλου της έκτασης του σταθμού, με τη δημιουργία ξενοδοχείου δυναμικότητας 150 κλινών στα δυτικά της εισόδου του και 5όροφου υπόγειου πάρκινγκ στα ανατολικά, καθώς και κτιρίου γραφείων του ΟΣΕ και χώρων πρασίνου.
Αναλυτικά, τα μέλη του ΕΕΘ ζήτησαν τα εξής:
1ον Επιτάχυνση δημόσιων επενδύσεων
Οι επί μήνες υπολειτουργία του λιμένα της Θεσσαλονίκης και η οικονομική κρίση έχουν επηρεάσει σημαντικά το σύνολο των επιχειρήσεων μεταφορών που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη. Οι μεταφορικές εταιρίες της Θεσσαλονίκης είχαν το 2008 μείωση εργασιών της τάξεως του 80%. Η αναστροφή του αρνητικού κλίματος, που οδηγεί σε μαρασμό τον κλάδο, απαιτεί την επιτάχυνση όλων των «βαριών» υποδομών που έχουν εξαγγελθεί τα τελευταία χρόνια. Το ΕΕΘ θεωρεί κομβικής σημασίας την κατασκευή ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου, το οποίο θα τονώσει τον κλάδο των logistics. Το Επιμελητήριο ζητεί να τρέξουν γρηγορότερα οι διαδικασίες για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου έργου που έχει σχεδιάσει ο ΟΣΕ.
2ον Άρση αθέμιτου ανταγωνισμού στις οδικές επιβατικές μεταφορές
Τα τελευταία χρόνια το Ελληνικό Δημόσιο έχει αποδώσει σειρά προνομιών στα ΚΤΕΛ, με αιχμή την επέκταση του μονοπωλίου στις υπεραστικές μεταφορές, ως το 2018, κατά παρέκκλιση της ευρωπαϊκής πρακτικής, ενώ τους δόθηκε η δυνατότητα να λειτουργούν και ως τουριστικά γραφεία. Πρακτικά σήμερα στην αγορά των επιβατικών οδικών μεταφορών επικρατούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς τα ΚΤΕΛ υποκλέπτουν έργο από τα τουριστικά γραφεία, ενώ την ίδια ώρα τα τουριστικά γραφεία δεν μπορούν να εισέλθουν στις υπεραστικές επιβατικές μεταφορές. Ταυτόχρονα έργο υποκλέπτουν και ξένα λεωφορεία, που εισέρχονται νόμιμα στη χώρα μας μεταφέροντας τουρίστες από τις χώρες προέλευσης τους, αλλά κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ελλάδα αναλαμβάνουν και άλλο έργο.
Το ΕΕΘ ζητεί:
-Να απελευθερωθούν οι υπεραστικές επιβατικές μεταφορές, επιτρέποντας το άνοιγμα των λεωφορειακών γραμμών, γεγονός που θα εντείνει τον ανταγωνισμό προς όφελος του επιβατικού κοινού.
-Να εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα απαγορεύει στα ΚΤΕΛ να λειτουργούν και τουριστικά γραφεία, εφαρμόζοντας σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
-Να δημιουργηθεί θεσμικό πλαίσιο με το οποίο να προσδιορίζεται επ’ ακριβώς το μεταφορικό έργο των Δημοσίας Χρήσης τουριστικών λεωφορείων (ολικής μίσθωσης), ώστε να μην υποκλέπτουν έργο του άλλα Δημοσίας Χρήσης λεωφορεία, όπως τα λεωφορεία δήμων και εταιριών.
-Τα Δημοσίας Χρήσης τουριστικά λεωφορεία να υπαχθούν αποκλειστικά στο υπουργείο Μεταφορών.
-Να εισαχθεί σύστημα αστεριών και στα τουριστικά λεωφορεία, όπως γίνεται και σε άλλους φορείς του τουρισμού, ώστε ο καθένας να πληρώνει ακριβώς αυτό που επιλέγει.
-Να εγκριθεί τιμοκατάλογος ώστε να μην καταστρατηγείται η αμοιβή των τουριστικών λεωφορείων.
3ον Ενίσχυση του αεροδρομίου «Μακεδονία»
Το δεύτερο σε μέγεθος αεροδρόμιο της χώρας οφείλει να γίνει ανταγωνιστικό. Τα έργα εκσυγχρονισμού (που ελπίζουμε να ολοκληρωθούν στον ορισμένο χρόνο) πρέπει να συνδυαστούν με την ανάπτυξη νέων δρομολογίων προς την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το σχέδιο παραχώρησης περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και το «Μακεδονία» σε ιδιώτες κινείται στη σωστή κατεύθυνση, υπό την προϋπόθεση ο ιδιώτης να δεσμευτεί ότι θα ακολουθήσει επιθετική εμπορική πολιτική, προσελκύοντας νέα δρομολόγια.
4ον Αποτροπή παράνομων εμπορευματικών μεταφορών
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδας έχει καταγγείλει πολλές φορές στο παρελθόν την παράνομη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα αλλοδαπών μεταφορικών επιχειρήσεων. Μάλιστα η αυστριακή μεταφορική εταιρία GARTNER συνεχίζει να λειτουργεί στην Ελλάδα παρά την σχετική αρνητική γνωμοδότηση του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και παρά την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία απερρίφθη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η προσφυγή της Επιτροπής κατά της Ελλάδας μετά από σχετική καταγγελία της GARTNER για την δήθεν παρεμπόδισή της σε δήθεν συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές.
5ον Επιδότηση θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας
Η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη τη σπουδαιότητα του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, το οποίο θα συμβάλει αποφασιστικά στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού φόρτου (προσελκύοντας επιβάτες από τα ανατολικά προάστια της Θεσσαλονίκης όπως Νεά Μηχανιώνα και Περαία), ενώ θα επανασυνδέσει την πόλη με τη θάλασσα. Θεωρούμε επίσης απαραίτητο να υπάρξει στάση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», δημιουργώντας έτσι μια εναλλακτική οδό μετάβασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο χωρίς την επιδότηση του εισιτηρίου είναι πρακτικά αδύνατη η προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών, που θα αναλάβουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.
6ον Αξιοποίηση αστικής σιδηροδρομικής υποδομής – περιαστικός σιδηρόδρομος
Η αξιοποίηση των απενεργοποιημένων σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται κατοικημένες περιοχές, θα μπορούσε να προσφέρει μια άμεση υπέργεια επέκταση του μετρό. Η γραμμή αυτή θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως έχουν επισημάνει στο παρελθόν συγκοινωνιολόγοι, εξυπηρετώντας περιοχές όπως οι Αμπελόκηποι, η Μενεμένη και το Ελευθέριο Κορδελιό. Παράλληλα η έντονη αστική οικιστική ανάπτυξη στις ανατολικές ακτές της Θεσσαλονίκη (Καρδία, Ρύσιο, Τρίλοφος, Περαία, Μηχανιώνα, Επανομή) αλλά και στον άξονα Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά, απαιτεί την ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου με τελικό προορισμό τη Χαλκιδική. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης, που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, θα δώσει νέα ώθηση στην οικοδομική δραστηριότητα και θα επιτρέψει την ανάπτυξη νέων τοπικών κέντρων, τονώνοντας τις τοπικές αγορές.
Ο υπουργός στο Σιδηροδρομικό Σταθμό
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επισκέφθηκε σήμερα τη Σιδηροδρομική Γέφυρα του Αξιού με αφορμή την ολοκλήρωση του φορέα της γέφυρας, η οποία αποτελεί τμήμα της υπό κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολυκάστρου- Ειδομένης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στην Ελλάδα η οποία κατασκευάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Έχει μήκος 800 μέτρα, πλάτος περ.14 μ., ύψος 40 μ. και διασχίζει τον ποταμό Αξιό στο σημείο της βαθιάς κοίτης του.
Για την κατασκευή της επιλέχθηκε η καινοτόμος μέθοδος «αυτοπροωθούμενου ικριώματος» λόγω του μεγάλου ύψους των βάθρων -άνω των 35 μέτρων. Με τη μέθοδο αυτή κάθε κομμάτι κατασκευάζεται τμηματικά με μεταφερόμενο καλούπι επί της γέφυρας. Έτσι επιτυγχάνεται η κατασκευή σε μεγάλα ύψη, με παράλληλη μείωση του χρόνου και του κόστους κατασκευής. Στην κατασκευή έχει γίνει ειδική πρόβλεψη για αντοχή σε μεγάλες σεισμικές δονήσεις. -
Η κατασκευή του φορέα της γέφυρας του Αξιού ξεκίνησε στις αρχές του 2007. Το τμήμα της γραμμής Πολυκάστρου-Ειδομένης αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2012 με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλε-διοίκηση.
Στη συνέχεια ο Υπουργός εγκαινίασε το νέο Εμπορικό Κέντρο στο χώρο του Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης το οποίο είναι έκτασης περίπου 1500 τ.μ. και θα στεγάσει εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης.
Τα σχέδια εκμετάλλευσης του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης δεν σταματούν πάντως εδώ: ενεργός παραμένει παλαιότερος σχεδιασμός για την αξιοποίηση του συνόλου της έκτασης του σταθμού, με τη δημιουργία ξενοδοχείου δυναμικότητας 150 κλινών στα δυτικά της εισόδου του και 5όροφου υπόγειου πάρκινγκ στα ανατολικά, καθώς και κτιρίου γραφείων του ΟΣΕ και χώρων πρασίνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου