Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

Δικηγόρος εμπλέκει τους πάντες στην υπόθεση Βατοπεδίου


Χαμός έγινε με την κατάθεση της Σταματίας Σωτηροπούλου, δικηγόρου ακτημόνων της Νέας Ραιδεστού, στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, για την υπόθεση των κτημάτων της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου.΄Η δικηγόρος υποστήριξε ότι, όταν "έσκασε" η υπόθεση ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παν. Ψωμιάδης, είχε πει "ποιός είμαι εγώ που θα τα βάλω με τον Καραμανλή", υπονοώντας ότι, πίσω από την υπόθεση βρίσκεται ο πρωθυπουργός.
Όπως κατέθεσε η κ. Σωτηροπούλου, από τον Φεβρουάριο του 2006, διαπίστωσε πως οικόπεδα προοριζόμενα να διατεθούν στους πελάτες της στην περιοχή της Νέας Ραιδεστού έχουν δοθεί αλλού. Υποστήριξε, ακόμη, πως, όταν η μία υπηρεσία την παρέπεμπε σε άλλην, η Διευθύντρια Πολιτικής Γης στην Αθήνα, Σταματία Μαντέλη, της είπε: «δεν είναι δική σας δουλειά τι κάνει το Δημόσιο με τα ακίνητά του, ούτε θα σας δώσουμε λογαριασμό».
Ισχυρίστηκε, ακόμη, ότι δεν της δόθηκαν τα έγγραφα των αποφάσεων, παρά το ότι είχε εξασφαλίσει εισαγγελική εντολή. Ενέπλεξε και τον δεξιό αντινομάρχη κ. Μπίκο («η απόφαση είναι από ψηλά κι εσείς δεν μπορείτε να τα βάλετε με τέτοια πράγματα» ανέφερε η μάρτυς πως είχε πει στους πελάτες της ο κ. Μπίκος), αλλά και τον - προσκείμενο στο ΠΑΣΟΚ - δήμαρχο της Θέρμης, Θ. Παπαδόπουλο (όπως υποστήριξε, τους είπε πως «το θέμα ξεκινάει από το γραφείο του πρωθυπουργού»).
Η επίθεση κατά Ψωμιάδη ήταν ευθεία. Η μάρτυς ανέφερε ακόμα ότι σε επίσκεψή της σε εκκλησία της λίμνης Βισθωνίδας, ο μοναχός Νήφων της είπε πως «ο καλός μας ο νομάρχης, ο κος Ψωμιάδης, μας υποσχέθηκε ότι θα μας τα δώσει όλα». Η κ. Σωτηροπούλου ανέφερε επίσης ότι ο κος Ψωμιάδης, ο οποίος είχε διαμαρτυρηθεί με επιστολή του τον Δεκέμβριο του 2005 προς τα υπουργεία Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και στο γραφείο του πρωθυπουργού (παρουσίασε και την επιστολή) ανέφερε ενώπιον φίλης της μάρτυρος πως «όπου έχω πάει, έχω σπάσει τα μούτρα μου» και πως «η απόφαση ήλθε από πάρα πολύ ψηλά». «Ποιος είμαι εγώ που θα πω όχι στον Καραμανλή;» φέρεται από την μάρτυρα να έχει αναφέρει ο κος Ψωμιάδης.
Άμεση ήταν η αντίδραση του κ. Ψωμιάδη: «Κάποιοι για κομματικούς λόγους και άλλα πιθανά συμφέροντα επιχειρούν να εμπλέξουν τον Κώστα Καραμανλή μέσω του προσώπου μου. Δε θα το πετύχουν. Επειδή έχω πνευμόνια, ζητώ να παρουσιαστώ στην Εξεταστική Επιτροπή και στη Δικαιοσύνη. Καμία σκιά δεν υπάρχει στη Νομαρχία, εξάλλου δεν είχαμε καμία αρμοδιότητα. Αντιθέτως πρώτος εγώ από το 2005 με επιστολή μου επέστησα την προσοχή όλων σχετικά με το Βατοπαίδι. Από κει και πέρα ποτέ δεν αναφέρθηκα στο όνομα του Πρωθυπουργού. Όλα τα άλλα είναι σενάρια Τζέιμς Μποντ. Κάτω τα χέρια από τον Καραμανλή», δήλωσε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης.
Η δικηγόρος υποστήριξε ότι δέχθηκε απειλές και από πρόσωπα που της είπαν ότι τηλεφωνούσαν εκ μέρους του επιχειρηματία Θ. Πάπιστα, μεγαλομετόχου της εταιρίας Ανθεμιάς Α.Ε., αλλά και από το μοναχό Αρσένιο, για τον οποίο ισχυρίστηκε ότι της είπε πως "θα τη βρουν φυτεμένη και την ίδια και τα παιδιά της", παρά το ότι ήταν φίλος του συντρόφου της.
Όταν ο πρόεδρος της επιτροπής, Χρ. Μαρκογιαννάκης, της επεσήμανε ότι δεν κατέθεσε μήνυση ούτε κατήγειλε τα όσα έγιναν όταν έγιναν, απάντησε ότι φοβόταν για τη ζωή των παιδιών της. Υποστήριξε, ακόμη, ότι μηνύσεις της μπήκαν στο αρχείο, από την εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονικης και, το μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής, Φεβρωνία Πατριανάκου, υπενθύμισε ότι, προϊστάμενος της εισαγγελίας ήταν, τότε, ο αδελφός του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Φλωρίδη, Βασίλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: